Technisch probleem in productieproces reisdocumenten

Bij de landelijke productie van ongeveer 5.000 paspoorten en identiteitskaarten is iets mis gegaan. Bij sommige reisdocumenten kunnen de elektronische echtheidskenmerken hierdoor niet werken. Reizigers kunnen gewoon op vakantie en bij thuiskomst controleren of vervanging noodzakelijk is.

De reisdocumenten met een mogelijk technisch probleem hebben een serienummer dat eindigt op 03. Wanneer u in de periode van 1 april tot en met 30 juni 2018 een reisdocument heeft ontvangen, krijgt u een brief van de Rijksoverheid.

Zelf controleren

  • Ligt de afgiftedatum van uw paspoort of ID-kaart tussen 1 april tot en met 30 juni 2018?
  • Zo ja: controleer het serienummer. Eindigt dit serienummer op 03?
  • Heeft u een Android telefoon? Download dan de BZK-ID app om uw reisdocument te controleren.

Afspraak maken voor controle reisdocument

Wilt u hulp bij het controleren van uw document? Of heeft u geconstateerd dat uw reisdocument een fout in de chip heeft? Neem dan vanaf maandag 16 juli contact op met ons Klant Contact Centrum via telefoonnummer via 14 035 voor het maken van een afspraak.

Contact

Heeft u vragen over de fout in het productieproces van paspoorten en identiteitskaarten uitgegeven in april, mei en juni 2018? Dan kunt u bellen met 0800 - 020 10 46. Dit telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.00 uur. U kunt ook mailen naar mijnreisdocumenten@rvig.nl.

Meer informatie op de website van de Rijksoverheid