Berichtenbox MijnOverheid

Post van de gemeente Laren kunt u nu ook digitaal ontvangen in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid. Op deze pagina leest u hoe dit in zijn werk gaat.

Wat is de Berichtenbox?

De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de Belastingdienst, RDW, SVB en UWV digitaal kunt ontvangen. Denk dan aan berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. De Belastingdienst stuurt sommige berichten alleen nog maar digitaal via de Berichtenbox.

Steeds meer overheidsinstanties, waaronder nu dus ook de gemeente Laren, sluiten zich aan bij de Berichtenbox.

Voordelen Berichtenbox

Waar u ook bent, met de Berichtenbox heeft u post van de overheid altijd bij de hand. En als u wilt, ontvangt u automatisch een e-mail als er post voor u is. De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U logt gemakkelijk in met uw DigiD.

Uw account activeren

U activeert uw account met uw DigiD op MijnOverheid.nl Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen

Hoe ontvang ik mijn post digitaal?

Om uw post digitaal te ontvangen, logt u in op MijnOverheid.nl en zet u het vinkje voor de gemeente Laren aan bij ‘Instellingen’. Let op: vinkt u ook de BEL Combinatie aan.

 Deze instellingen kunt u altijd weer wijzigen.

Hoe weet ik of er een nieuw bericht is?

Het is belangrijk dat u een e-mailadres opgeeft in MijnOverheid. U ontvangt op dat e-mailadres een melding, zodra er een nieuw bericht voor u klaarstaat.

Meer informatie

Meer informatie vindt u op MijnOverheid.nl en in de bijgaande brochures:

Post van de overheid digitaal ontvangen - Gebruik de Berichtenbox van MijnOverheid